Kultura Języka | Szkolenie Ms Office dla asystentek i office managerów (Excel, Word, PowerPoint)

Oto, czego nauczę cię na 3-dniowym szkoleniu:

1. Poruszanie się po Excelu

  • Jak w ogóle poruszać się po arkuszu zarówno gdy ma krótką tabelkę, jak i ogromny zakres danych
  • Co zrobić, aby pierwszy wiersz tabeli był zawsze widoczny
  • Jak zaznaczać i przenosić/ kopiować komórki?
  • Jak poprawnie i ładnie sformatować zestawienie tabelaryczne

2. Co to są i jak działają formuły i funkcje Excelowe?

Jak używać funkcji niezbędnych w pracy asystentek:

  • SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX, ZAOKR
  • JEŻELI,
  • PRAWY, LEWY, FRAGMENT.TEKSTU,
  • DZIŚ, TERAZ

3. Adresowanie

  • Dlaczego jak przeciąga się funkcję, to ona się rozjeżdża
  • Jak temu zaradzić

4. Filtrowanie – jak odfiltrować wartości:

  • większe niż dana liczba
  • w danym zakresie
  • zawierające jakieś słowo (ciąg znaków)

5. Sortowanie – jak szybko uporządkować dane w tabeli:

  • według wielu kryteriów
  • po kolorach komórek
  • niestandardowo, np.: pon., wt., śr. … lub styczeń, luty, marzec
  • alfabetycznie
  • malejąco/ rosnąco

6. Wykresy – jak poprawnie je tworzyć i formatować

  • Jak przygotować dane do wykresu
  • Tworzenie najważniejszych typów wykresów
  • Zmiana wyglądu wykresów

7. Drukowanie

  • Jak drukować pierwszy wiersz tabeli na każdej stronie
  • Jakie wydrukować tabelę, by była dopasowana do szerokości strony
  • Jeśli drukujesz zawsze dany fragment arkusza, jak na stałe ustawić obszar drukowania

1. Style

  • Do czego służą style i jak ich używać
  • Jak dopasowywać style wedle uznania
  • Kiedy i jak stworzyć własny styl
  • Spis treści – jak go tworzyć, zmieniać i aktualizować

2. Jak profesjonalnie sformatować pismo urzędowe

… aby było równe, schludne i by się nie narobić? Pomogą nam w tym:

  • tabulatory: środkowy, dziesiętny, lewy, prawy
  • wcięcie pierwszego wiersza
  • oddalanie akapitu od marginesów
  • odstępy akapitowe: przed, po
  • malarz formatów

3. Nagłówki/ stopki i sekcje

  • Jak wstawić numerację stron po zewnętrznej
  • Jak zacząć numerowanie inaczej niż od 1
  • Jak ustawić nagłówek, by na pierwszej stronie był inny niż na pozostałych
  • Jak zróżnicować treść nagłówków/ stopek w obrębie jednego dokumentu
  • Jak zrobić, by jedna strona była pozioma, podczas gdy pozostałe pionowe

4. Listy numerowane, punktowane, wielopoziomowe

  • Jak poprawnie tworzyć listy, by potem się nie psuły
  • Jak sobie radzić, gdy niestety to się już zdarzyło
  • Jak dopasować listę do własnych wymagań
  • Jak od zera stworzyć listę wg swojego pomysłu

5. Tabele

  • Jak poprawnie i ładnie sformatować tabelę w Wordzie – kilka ważnych trików
  • Jak powtórzyć wiersz nagłówka na każdej stronie, jeśli tabela jest bardzo długa
  • Jak naprawić tabelę źle skopiowaną z Excela
  • Jak ponumerować wiersze tabeli w Wordzie
  • Jak okiełznać wędrujące wiersze tabeli
  • Jak hurtowo wstawić tekst do tabeli (konwersja)

6. Śledzenie zmian

  • Jak poprawnie używać tego narzędzia? Kilka dobrych praktyk
  • Jak zrobić, aby Word nie wyświetlał zmian formatowania
  • Jak dopasować pozostałe ustawienia wyświetlania

7. Korespondencja seryjna

  • Do czego służy korespondencja seryjna
  • Jak stworzyć listy seryjne i etykiety kopertowe (naklejki z adresami)
  • Jak połączyć Worda z danymi w Excelu
  • Jak ustawić korespondencję, by nie trzeba było dodawać w Excelu kolumn typu Pan/Pani

1. Szybka prezentacja

  • Na spotkaniu z szefem robiłaś notatki – pokażę, jak automatycznie zaimportować tekst do PowerPointa
  • Jak z prezentacji tekstowej zrobić graficzną (diagramy SmartArt)
  • Jak szybko zmienić wygląd całej prezentacji (motywy)

2. Wzorce

  • Jak dostosować slajdy do firmowych wymagań, a potem hurtowo nimi zarządzać
  • Jak przygotować prezentację do wydruku i zapiania jako PDF (bo da się inaczej niż tylko 1 slajd na 1 stronie)
  • Jak automatycznie ponumerować slajdy z wyłączeniem slajdu tytułowego

3. Urozmaicanie prezentacji

Grafika

  • Jak edytować zdjęcia w PowerPoincie: kadrowanie, wycinanie tła, zmiana koloru, efekt cienia, wypukłość, rozmycie
  • Jak stworzyć strukturę organizacyjną, która automatycznie dostosuje się do zmian w firmie
  • Jak wykorzystać kształty w prezentacji, by formą zaciekawić odbiorców
  • Jak ustawiać równo zdjęcia na slajdzie – schludna prezentacja

Wykresy i tabele

  • Jak wstawić i animować wykres z Excela
  • Jak wstawić na slajd tabelę połączoną z Excelem

Multimedia

  • Wstawianie i edytowanie filmów (odtwarzanie na całym ekranie, wybór sceny)
  • Podkład muzyczny prezentacji

4. Jak ułatwić szefowi pracę z PowerPointem

  • Jak poprawnie wykorzystać animacje i przejścia slajdów, by wzmacniały przekaz
  • Jak ustawić slajdy, by podczas pokazu wyświetlane były tylko niektóre lub w niestandardowej kolejności
  • Jak wykorzystać ukrywanie slajdów
  • Jak podlinkować albo wstawić na slajd plik Excela
  • Co może widzieć prezenter na laptopie, czego nie widzi publiczność, i jak to wykorzystać – widok prelegenta
  • Jak ustawić PowerPointa, by dało się łatwo ogarnąć dużą liczbę slajdów

Kiedy, gdzie itd.

Czas trwania: 3 dni po 6 godzin zegarowych. Pracujemy w blokach po ok. 1,5 godz.

Miejsce: stacjonarnie w centrum Warszawy lub online na platformie Ms Teams

Terminy w 2022 r.:

  • 22-24.08
  • 19-21.09
  • 10-12.10
  • 14-16.11
  • 12-14.12

Obiad: podczas szkoleń stacjonarnych masz zagwarantowany dwudaniowy obiad (zupa + drugie). Pamiętaj, by zgłosić swoje wymagania kulinarne, np. ze względu na alergie.

Cena: online: 1050 zł + 23% VAT-u; stacjonarne: 1190 zł + 23% VAT-u

Wymagania sprzętowe dla uczestników szkolenia online: komputer z dostępem do internetu, działające słuchawki (głośniki) i mikrofon, zainstalowane programy: Ms Word, Excel, PowerPoint.