Szkolenie: Ms Word - Niezbędne narzędzia w codziennej pracy

Ms Word:
Niezbędne narzędzia
w codziennej pracy

Aleksandra Wasiak | Kultura Języka | Wszelkie prawa zastrzeżone (R)
1. Jak pracować ze stylami – fundamentalnym narzędziem Worda
  • Po co w ogóle są w Wordzie style, kiedy i jak ich używać
  • Modyfikacja i aktualizacja wbudowanych stylów
  • Tworzenie własnego stylu: po co i jak to robić
  • Nauczysz się wstawiać i aktualizować automatyczny spis treści
  • i zarządzać długimi dokumentami: szybko odnajdować w nich konkretne treści, łatwo i dokładnie zamieniać miejscami nawet bardzo obszerne fragmenty.
2. Jak sobie radzić z nagłówkami i stopkami
  • Inna treść w różnych nagłówkach/stopkach:
    • pierwszej strony,
    • stron parzystych, nieparzystych,
    • inna w każdym rozdziale jednego dokumentu.
  • Niestandardowa numeracja stron:
    • numery zawsze po zewnętrznej – jak w książce,
    • rozpoczynanie numeracji inaczej niż od 1,
    • oddzielna numeracja do różnych partii jednego dokumentu, czyli np. kilka razy nr 1 w dokumencie.
  • Jak radzić sobie z grafiką w nagłówku/stopce.
3. Korespondencja seryjna: Jak przygotować korespondencję o tej samej treści do różnych osób
  • Jak powinna wyglądać baza klientów w Excelu
  • Jak przygotować Worda
  • Łączenie pliku Worda z Excelem od A do Z
  • Tworzenie pliku wynikowego: listów i etykiet seryjnych.
4. Typowe sposoby rozmieszczania treści w umowach, aktach notarialnych, pismach urzędowych, pracach naukowych, formularzach
  • Różne typy tabulatorów, odstępów i wcięć akapitowych, w tym wcięcia pierwszego wiersza
  • Układy tekstu: blokowy, a linea
  • Wstawianie obiektów do dokumentu: wykresy z Excela, hiperłącza, treść innych plików
  • Twarda spacja (nierozdzielająca), i przenoszenie pojedynczych liter na końcu wiersza (a, i, o, u, w, z) do następnego
  • Formanty formularza: tworzenie formularzy do wypełniania w wersji elektronicznej, ich hasłowanie, by użytkownik mógł wypełnić wyłącznie to, na co autor pozwolił (karta Deweloper)
  • Szybkie części – zapisywanie często używanych elementów tekstu, aby potem można było ich użyć poprzez wybór z odpowiedniej listy, a nie mozolnego wyklikiwania od początku, np. nadawca pisma z miejscowością i datą w jednej linijce
  • Pola tekstowe
  • Przypisy dolne i końcowe
5. Jak zarządzać ułatwieniami stosowanymi przez Worda
  • Zmiana wielkości liter np. na początku tabeli, konwersja różnych znaków, np. uśmieszek, ułamki zwykłe (Autokorekta, Autotekst, Autoformatowanie)
  • Czerwone, niebieskie podkreślenia wyrazów (sprawdzanie poprawności)
  • Tezaurus – podpowiedzi synonimów, aby uniknąć powtórzeń w tekście;
  • Język sprawdzania pisowni – czyli decydujesz o tym, co Word podkreśla;
  • Tłumaczenie tekstu bezpośrednio z interfejsu Worda.

W grupie może być maksymalnie 12 osób.

Jak widzisz – będzie kameralnie.

Oczywiście chodzi o efektywność szkolenia: masz się jak najwięcej nauczyć, muszę mieć możliwość pomocy na bieżąco.

Nie będzie więc jak na webinarach, na które zapisuje się każdy, kto chce, a pytania można zadawać na czacie, a odpowiedzi otrzymuje się na koniec. O, nie.

Podczas szkolenia pytasz, gdy chcesz – nawet jeśli trzeba by było przerwać mi w pół słowa. Nawet tak wolę, bo wiem, że jesteś na bieżąco, nie masz zaległości w ćwiczeniu. Po prostu wszystko wiesz.

Możesz wybrać jedną z dwóch form szkolenia:

1. Online przez Ms Teams

  • Siedzisz sobie wygodnie w domu lub w firmie.
  • Gdy masz jakiś problem, normalnie mnie pytasz – jak na każdym spotkaniu online. To tak samo łatwe.
  • Możesz też udostępnić mi swój ekran. Zobaczę, gdzie klikasz, jak coś robisz. I zrobisz poprawnie, bez obawy.
  • Szkolenie online ma moim zdaniem jeszcze jedną megazaletę: ponieważ zdajesz sobie sprawę, że nie mogę do Ciebie tak po prostu podejść, jesteś niezwykle skoncentrowany. Wierz mi, widzę różnicę między poziomem skupienia uczestników siedzących na sali a tych będących online.
  • No i oczywiście mniej płacisz. Masz tę samą wiedzę za mniej.

Będą Ci potrzebne:

  • komputer z dostępem do Internetu
  • słuchawki, mikrofon
  • Ms Office najlepiej wersja min. 2019 (w niższych nie ma płynnej zmiany i slide zooma)
  • drugi monitor dla Twojego komfortu (oczywiście da się z jednym)

2. Sala szkoleniowa w centrum Warszawy

Zwykle prowadzę szkolenie tu:

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
Browary Warszawskie
Biura „Przy Warzelni”
ul. Grzybowska 56 | 00-844 Warszawa

Możemy się tam spotkać osobiście, co też ma wiele zalet:

  • Wyrywasz się z firmy: nikt do Ciebie wciąż nie podchodzi, nie zawraca głowy na komunikatorze, nie okupujesz sali konferencyjnej, do której i tak ktoś Ci może wparować, a potem masz zaległości…
  • Po prostu w firmie wiedzą, że jesteś na szkoleniu, a ty w spokoju koncentrujesz się na nauce.
  • Jeśli masz problem, podejdę, pokażę palcem (no dobra, rysikiem).
  • A podczas długiej przerwy pójdziemy sobie do pobliskiej restauracji, zjemy obiad, pogadamy.

Zapewniamy:

  • komputer
  • odpowiednie oprogramowanie
  • przerwy kawowe: ciepłe i zimne napoje, ciastka typu sernik czy szarlotka
  • obiad (pamiętaj, aby napisać mi, jeśli masz jakieś wymagania żywieniowe wynikające np. z alergii)

Dwudniowe trwa łącznie 12 godzin zegarowych z przerwami.

Dzień szkoleniowy to 6 godzin zegarowych z przerwami.

Przed szkoleniem wystawiamy Ci (Twojej firmie) fakturę pro forma, a Ty ją opłacasz. Po szkoleniu wystawimy normalną fakturę.

Szkolenie online: 790 zł + 23% VAT, czyli 972 zł brutto

Szkolenie stacjonarne na sali: 890 zł + 23% VAT, czyli 1095 zł brutto

UWAGA! W zakresie szkoleń współpracuję z firmą ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k., która zajmuje się całą organizacją. To właśnie od ADN otrzymasz fakturę VAT.

Dane zagadnienie było na szkoleniu, ale zupełnie wyleciało Ci z głowy, jak to się robiło?

Nic nie szkodzi!

Wystarczy, że napiszesz do mnie e-mail. Przypomnę, pomogę!

Jeśli zapiszesz się na szkolenie za pomocą umieszczonego niżej formularza, to przez pół roku otoczę Cię e-mailową opieką trenerską.

Chcesz przyjść?

🔔 Wypełnij formularz

lub wyślij mejl: nauka@kulturajezyka.pl