Szkolenie: Ms Word - Narzędzia zaawansowane

Ms Word: Narzędzia
zaawansowane

Aleksandra Wasiak | Kultura Języka | Wszelkie prawa zastrzeżone (R)

1. Składanie tekstu w Wordzie
  • Oficjalne pisma, pisma urzędowe
  • Zastosowanie tabulatorów w różnych typach tekstów, np. w aktach notarialnych, pismach urzędowych (tabulatory: lewy, prawy, środkowy, dziesiętny)
  • Kolumny nie są wcale takie trudne – jak sobie z nimi radzić
  • Twarda spacja – kiedy i jak poprawnie używać
  • Jak tworzyć odstępy między akapitami bez wielokrotnego wciskania entera – bo przecież przez nie wszystko się potem rozjeżdża
  • Co to są bękarty, wdowy, sierotki, szewce i jak sobie z nimi radzić
  • O co chodzi z tymi sekcjami?

 

2. Tabele i wykresy
  • Jak poprawnie wklejać tabelę z Excela
  • Jak powtórzyć wiersz nagłówka na kilku stronach tabeli
  • Jak sobie poradzić, gdy Word dzieli wiersz tabeli między strony, a Ty tak nie chcesz
  • Jak obrócić poziomo stronę z tabelą – ale tylko tę stronę
  • Wykresy z Excela – kilka sposobów wklejania i edycji
  • Jak osadzić wykres z Excela, aby nie wysłać klientowi więcej danych, niż chcesz mu przekazać (Nie wiesz, że Word wysyła wtedy całego Excela, a nie sam wykres?)

3. Profesjonalne dokumenty
  • Jak formatować długie dokumenty, aby się nie narobić i aby nic się nie rozjeżdżało
  • Jak wstawiać automatyczne spisy tabel, rysunków, wykresów, treści
  • Style w pigułce:
    • po co są style
    • kiedy ich używać, a kiedy można sobie darować
    • modyfikowanie istniejących stylów
    • zasady tworzenia własnych
    • zaznaczanie tekstu napisanego danym stylem
    • hurtowa zmiana na inny styl
  • Jak ułatwić sobie odwoływanie się do konkretnych fragmentów dokumentu: zakładki, odsyłacze i linki

4. Pomocne narzędzia nieoczywiste
  • W czym pomaga Autokorekta i co robić, gdy przeszkadza
  • Autotekst – jak zautomatyzować wpisywanie określonej frazy, np. długiej nazwy firmy, często powtarzającego się sformułowania
  • Bloki konstrukcyjne – jak dany element dokumentu wykorzystać w innych plikach, np. raz stworzony nagłówek, znak wodny
  • Tezaurus – narzędzie pomagające uniknąć powtórzeń, gdy nic nie przychodzi Ci do głowy
  • Tworzenie szablonów z uwzględnieniem różnych ustawień nagłówka i stopki
  • Jak usunąć dane osobowe autora przed udostępnieniem dokumentu w Internecie
  • Hurtowe usuwanie zbędnych znaków w całym dokumencie: podwójny enter, podwójna spacja, spacja przed znakiem interpunkcyjnym
  • Osadzanie i łączenie obiektów w dokumencie, czyli sposób na to, by Word się mniej zawieszał
  • Nagrywanie makr (nie trzeba do tego żadnej wiedzy programistycznej z dziedziny Visual Basica)

5. Grafika w Wordzie
  • Położenie grafiki względem tekstu i na stronie (kotwica)
  • Szybkie tworzenie schludnej infografiki
  • Edycja grafiki

6. Korespondencja seryjna
  • Listy seryjne
  • Koperty
  • Naklejki na koperty (etykiety)
  • Jak zróżnicować zwrot grzecznościowy (Pan/Pani) bez tworzenia dodatkowej kolumny w Excelu
  • Jak zaciągnąć do korespondencji obrazek/grafikę
  • Jak sobie radzić z datą, gdy źle się zaciąga z Excela

7. Typografia komputerowa
  • Ligatury
  • Rodzaje krojów pisma
  • Zarządzanie ilością tekstu w wierszu dzięki kerningowi i przykłady jego złego zastosowania
  • Kapitaliki i wersaliki – czy CapsLock jest poprawny?
  • Spacja: rodzaje, gdzie jaką należy wstawiać
  • Rodzaje kresek w Wordzie i kiedy którą stosować: dywiz (-) i półpauza (–).

W grupie może być maksymalnie 12 osób.

Jak widzisz – będzie kameralnie.

Oczywiście chodzi o efektywność szkolenia: masz się jak najwięcej nauczyć, muszę mieć możliwość pomocy na bieżąco.

Nie będzie więc jak na webinarach, na które zapisuje się każdy, kto chce, a pytania można zadawać na czacie, a odpowiedzi otrzymuje się na koniec. O, nie.

Podczas szkolenia pytasz, gdy chcesz – nawet jeśli trzeba by było przerwać mi w pół słowa. Nawet tak wolę, bo wiem, że jesteś na bieżąco, nie masz zaległości w ćwiczeniu. Po prostu wszystko wiesz.

Możesz wybrać jedną z dwóch form szkolenia:

1. Online przez Ms Teams

  • Siedzisz sobie wygodnie w domu lub w firmie.
  • Gdy masz jakiś problem, normalnie mnie pytasz – jak na każdym spotkaniu online. To tak samo łatwe.
  • Możesz też udostępnić mi swój ekran. Zobaczę, gdzie klikasz, jak coś robisz. I zrobisz poprawnie, bez obawy.
  • Szkolenie online ma moim zdaniem jeszcze jedną megazaletę: ponieważ zdajesz sobie sprawę, że nie mogę do Ciebie tak po prostu podejść, jesteś niezwykle skoncentrowany. Wierz mi, widzę różnicę między poziomem skupienia uczestników siedzących na sali a tych będących online.
  • No i oczywiście mniej płacisz. Masz tę samą wiedzę za mniej.

Będą Ci potrzebne:

  • komputer z dostępem do Internetu
  • słuchawki, mikrofon
  • Ms Office najlepiej wersja min. 2019 (w niższych nie ma płynnej zmiany i slide zooma)
  • drugi monitor dla Twojego komfortu (oczywiście da się z jednym)

2. Sala szkoleniowa w centrum Warszawy

Zwykle prowadzę szkolenie tu:

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
Browary Warszawskie
Biura „Przy Warzelni”
ul. Grzybowska 56 | 00-844 Warszawa

Możemy się tam spotkać osobiście, co też ma wiele zalet:

  • Wyrywasz się z firmy: nikt do Ciebie wciąż nie podchodzi, nie zawraca głowy na komunikatorze, nie okupujesz sali konferencyjnej, do której i tak ktoś Ci może wparować, a potem masz zaległości…
  • Po prostu w firmie wiedzą, że jesteś na szkoleniu, a ty w spokoju koncentrujesz się na nauce tworzenia profesjonalnych dokumentów.
  • Jeśli masz problem, podejdę, pokażę palcem (no dobra, rysikiem).
  • A podczas długiej przerwy pójdziemy sobie do pobliskiej restauracji, zjemy obiad, pogadamy.

Zapewniamy:

  • komputer
  • odpowiednie oprogramowanie
  • przerwy kawowe: ciepłe i zimne napoje, ciastka typu sernik czy szarlotka
  • obiad (pamiętaj, aby napisać mi, jeśli masz jakieś wymagania żywieniowe wynikające np. z alergii)

Terminy w 2024 r.:

  • 1–2 lutego
  • 7–8 marca
  • 18–19 kwietnia
  • 9–10 maja
  • 20–21 czerwca

Dwudniowe szkolenie trwa łącznie 12 godzin zegarowych z przerwami.

Dzień szkoleniowy to 6 godzin zegarowych z przerwami.

Przed szkoleniem wystawiamy Ci (Twojej firmie) fakturę pro forma, a Ty ją opłacasz. Po szkoleniu wystawimy normalną fakturę.

Szkolenie online: 790 zł + 23% VAT, czyli 972 zł brutto

Szkolenie stacjonarne na sali: 890 zł + 23% VAT, czyli 1095 zł brutto

UWAGA! W zakresie szkoleń współpracuję z firmą ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k., która zajmuje się całą organizacją. To właśnie od ADN otrzymasz fakturę VAT.

Dane zagadnienie było na szkoleniu, ale zupełnie wyleciało Ci z głowy, jak to się robiło?

Nic nie szkodzi!

Wystarczy, że napiszesz do mnie e-mail. Przypomnę, pomogę!

Jeśli zapiszesz się na szkolenie za pomocą umieszczonego niżej formularza, to przez pół roku otoczę Cię e-mailową opieką trenerską.

Chcesz przyjść?

🔔 Wypełnij formularz

lub wyślij mejl: nauka@kulturajezyka.pl