Szkolenie: PowerPoint – Jak tworzyć szybkie i estetyczne prezentacje

PowerPoint:
Jak tworzyć
szybkie i estetyczne prezentacje

Aleksandra Wasiak | Kultura Języka | Wszelkie prawa zastrzeżone (R)

Wiem, że w Twojej pracy liczy się to:

Automatyzacja i estetyka

✔️ Centralne zarządzanie wyglądem prezentacji
✔️ Jednolite czcionki: rodzaj, kolor, rozmiar
✔️ Wszystko równo rozłożone na slajdzie

Minimum czasu i wysiłku

✔️ Bo robienie slajdów jest tylko elementem Twojej pracy.
✔️ A choć nie jesteś artystą, prezentacja ma być ładna.
✔️ Efekt musi być i to w możliwie najkrótszym czasie.

Konkret

✔️ Slajdy wizualne, a nie mejl do czytania
✔️ Slajdy nieprzeładowane treścią: tylko to, co konieczne
✔️ Diagramy zamiast wielu linijek tekstu

Schematy i szablony

✔️ Bo przyspieszają pracę
✔️ Bo są wygodne i szybkie
✔️ Bo robisz raz, a potem tylko korzystasz

Wiem, jak Cię tego nauczyć

Umiem to zrobić

Zajrzyj tu

1. Tworzenie szybkiej prezentacji: od notatki ze spotkania do kompletnych slajdów
  • Jak zaimportować treść z zewnętrznego pliku tekstowego – zamiast żmudnego kopiuj, wklej
  • Jak ze zwykłego wypunktowania stworzyć diagram (infografikę)
  • Jak wykorzystać stworzony szablon w innej prezentacji

2. Tworzenie własnego szablonu prezentacji z uwzględnieniem wymogów firmy
  • Jak zarządzać wyglądem prezentacji z jednego, centralnego miejsca
  • Jak zmienić czcionki na wszystkich slajdach jednocześnie
  • Jak ustawić hurtowo jednolite tło w całej prezentacji
  • Gdzie wstawić logo firmy, by wszędzie było równo i w tym samym miejscu
  • Jak edytować wygląd prezentacji, gdy zmienią się wytyczne w firmie

3. Praca z grafiką
  • Jak wyciąć konkretny fragment ze zdjęcia
  • Jak zrobić szybki fotomontaż
  • Jak skorygować zdjęcia nie najlepszej jakości
  • Jak i po co zmieniać kolorystykę zdjęcia
  • Jak sprawić, by zdjęcia nie były takie płaskie i standardowe – dodawanie głębi, wrażenie wypukłości, cienia itp.
  • Jak używając automatu, estetycznie rozmieścić obiekty na slajdzie (zdjęcia, pola tekstowe, wykresy)

4. Wykresy w prezentacji
  • Jak wybrać odpowiedni typ wykresu
  • Jakie są sposoby wklejania wykresów z Excela
  • Jak sobie poradzić z najczęstszymi problemami podczas ich wstawiania
  • Jak dostosować do odbiorcy najistotniejsze elementy wykresu
  • Na co uważać przy tworzeniu wykresów do prezentacji
  • Jak wykorzystać automat, by ujednolicić wygląd wykresów w całej prezentacji
  • Jak sprawić, by poszczególne elementy wykresu pojawiały się na slajdzie dopiero wtedy, gdy są potrzebne

5. Sensowne animacje wzmacniające przekaz
  • Jak przykuć uwagę słuchaczy za pomocą dynamicznych wizualizacji
  • Jak wykorzystać animacje, by ułatwić widzom skoncentrowanie się na treści prezentacji
  • Jak używać animacji, by uwydatnić konkretne fragmenty zdjęcia (np. wyróżnić postać na zdjęciu)

6. Multimedia
  • Jak wstawić na slajd wybraną scenę z długiego filmu
  • Jak ustawić podkład muzyczny zapętlony aż do końca trwania pokazu slajdów

7. Narzędzia wspierające prelegenta
  • Jak wykorzystać prezentowanie dwuekranowe – widok prelegenta na sali spotkań
  • Jak odtwarzać prezentację w takiej kolejności, w jakiej wymaga tego dynamika spotkania
  • Jak ułatwić sobie otwieranie zewnętrznych plików podczas prowadzenia prezentacji, np. raportu z poprzedniego okresu
  • Jak bez robienia kilku wersji prezentacji wyświetlić inne jej slajdy różnym odbiorcom (klientom, działom w firmie)

W grupie może być maksymalnie 12 osób.

Jak widzisz – będzie kameralnie.

Oczywiście chodzi o efektywność szkolenia: masz się jak najwięcej nauczyć, muszę mieć możliwość pomocy na bieżąco.

Nie będzie więc jak na webinarach, na które zapisuje się każdy, kto chce, a pytania można zadawać na czacie, a odpowiedzi otrzymuje się na koniec. O, nie.

Podczas szkolenia pytasz, gdy chcesz – nawet jeśli trzeba by było przerwać mi w pół słowa. Nawet tak wolę, bo wiem, że jesteś na bieżąco, nie masz zaległości w ćwiczeniu. Po prostu wszystko wiesz.

Możesz wybrać jedną z dwóch form szkolenia:

1. Online przez Ms Teams

  • Siedzisz sobie wygodnie w domu lub w firmie.
  • Gdy masz jakiś problem, normalnie mnie pytasz – jak na każdym spotkaniu online. To tak samo łatwe.
  • Możesz też udostępnić mi swój ekran. Zobaczę, gdzie klikasz, jak coś robisz. I zrobisz poprawnie, bez obawy.
  • Szkolenie online ma moim zdaniem jeszcze jedną megazaletę: ponieważ zdajesz sobie sprawę, że nie mogę do Ciebie tak po prostu podejść, jesteś niezwykle skoncentrowany. Wierz mi, widzę różnicę między poziomem skupienia uczestników siedzących na sali a tych będących online.
  • No i oczywiście mniej płacisz. Masz tę samą wiedzę za mniej.

Będą Ci potrzebne:

  • komputer z dostępem do Internetu
  • słuchawki, mikrofon
  • Ms Office najlepiej wersja min. 2019 (w niższych nie ma płynnej zmiany i slide zooma)
  • drugi monitor dla Twojego komfortu (oczywiście da się z jednym)

2. Sala szkoleniowa w centrum Warszawy

Zwykle prowadzę szkolenie tu:

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
Browary Warszawskie
Biura „Przy Warzelni”
ul. Grzybowska 56 | 00-844 Warszawa

Możemy się tam spotkać osobiście, co też ma wiele zalet:

  • Wyrywasz się z firmy: nikt do Ciebie wciąż nie podchodzi, nie zawraca głowy na komunikatorze, nie okupujesz sali konferencyjnej, do której i tak ktoś Ci może wparować, a potem masz zaległości…
  • Po prostu w firmie wiedzą, że jesteś na szkoleniu, a ty w spokoju koncentrujesz się na nauce tworzenia profesjonalnych prezentacji.
  • Jeśli masz problem, podejdę, pokażę palcem (no dobra, rysikiem).
  • A podczas długiej przerwy pójdziemy sobie do pobliskiej restauracji, zjemy obiad, pogadamy.

Zapewniamy:

  • komputer
  • odpowiednie oprogramowanie
  • przerwy kawowe: ciepłe i zimne napoje, ciastka typu sernik czy szarlotka
  • obiad (pamiętaj, aby napisać mi, jeśli masz jakieś wymagania żywieniowe wynikające np. z alergii)

Szkolenie trwa jeden dzień, tj. 6 godzin zegarowych z przerwami.

Przed szkoleniem wystawiamy Ci (Twojej firmie) fakturę pro forma, a Ty ją opłacasz. Po szkoleniu wystawimy normalną fakturę.

Szkolenie online: 726 zł, czyli 590 zł + 23% VAT

Szkolenie stacjonarne na sali: 850 zł, czyli 690 zł + 23% VAT

UWAGA! W zakresie szkoleń współpracuję z firmą ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k., która zajmuje się całą organizacją. To właśnie od ADN otrzymasz fakturę VAT.

Dane zagadnienie było na szkoleniu, ale zupełnie wyleciało Ci z głowy, jak to się robiło?

Nic nie szkodzi!

Wystarczy, że napiszesz do mnie e-mail. Przypomnę, pomogę!

Jeśli zapiszesz się na szkolenie za pomocą umieszczonego niżej formularza, to przez pół roku otoczę Cię e-mailową opieką trenerską.

Chcesz przyjść?

🔔 Wypełnij formularz

lub wyślij mejl: nauka@kulturajezyka.pl