Jak zrobić akapit w Wordzie: wcięcie pierwszego wiersza, interlinię i justowanie tekstu w Wordzie. Krok po kroku, dużo obrazków.
Piszesz dokument dłuższy niż jedna strona? Pracę magisterską, licencjacką, doktorancką, umowę lub procedurę? Cokolwiek jest treścią Twojego dokumentu, na pewno chcesz ponumerować strony. W tym artykule przeczytasz, jak numerować strony w Wordzie na różne sposoby.
Aby w programie Word wstawić numerowanie stron całego dokumentu:
1. Na karcie Wstawianie kliknij przycisk Numer strony.
2. Wybierz położenie numeracji – opcja Góra lub Dół strony.
3. Kliknij pozycję numeru – do lewej, do środka, do prawej. Skrót klawiszowy: Alt, V, V2, D
Microsoft Word wstawi jednolitą numerację na każdej stronie dokumentu – do nagłówka lub stopki. Nawet jeśli w pliku byłoby kilka sekcji, numery stron pojawią się wszędzie.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z programem Word, wyjaśnię, czym są nagłówek i stopka. Otóż nagłówek to przestrzeń ponad górną linią tekstu, to górny margines dokumentu. Stopka natomiast to margines dolny, przestrzeń pod treścią strony.
To ciekawe, jak często nie zwracamy uwagi na dany nam wybór. Mam wrażenie, że z tym typem numeracji tak właśnie jest. Bo numery stron w formie 1 z 10 to po prostu opcja do wyboru z listy.
Aby wstawić automatyczną numerację stron typu 1 z 10:
1. Kliknij dwukrotnie obszar nagłówka dowolnej strony dokumentu.
2. Na karcie Nagłówek i stopka kliknij Numer strony.
3. Wybierz opcję Dół lub Góra strony. Skrót klawiszowy: Alt, V, V2, D
4. Zjedź paskiem przewijania trochę w dół, aż do sekcji Strona X z Y. Wybierz odpowiednią opcję Pogrubione numery 2.
W treści nagłówka lub stopki dokumentu masz już wstawione numery stron! Pracy nie było dużo, prawda?
Męczą Cię już wybryki Worda? Chcesz się dowiedzieć,
jak sobie z tym radzić?
Zapisz się na mój mejling! Co pewien czas podeślę Ci krótką poradę czy trik, które są dostępne tylko dla moich subskrybentów.
Oto, jak ponumerować strony w Wordzie od konkretnej liczby, np. od 2, od 3:
1. Na karcie Wstawienie kliknij przycisk Numer strony.
2. Wybierz pozycję i rodzaj numeracji.
3. Wejdź w opcję Formatuj numery stron.
4. Ustaw rozpoczynanie numeracji od 2 lub od 3. Gotowe!
Jak widzisz, Word wstawił numery stron do nagłówka lub stopki.
Słowo komentarza do punktu 3. W Wordzie możesz wejść do tej opcji na dwa sposoby. Gdy wstawisz już numerację stron, kliknij prawym przyciskiem myszy wstawiony numer. Z menu podręcznego wybierz opcję Formatuj numery stron. Word otworzy to samo okienko, co wcześniej.
Jeśli piszesz dokument mający stronę tytułową, prawdopodobnie nie chcesz wyświetlać na niej numeru. Nie musisz też kombinować z dwoma plikami Worda. Takie coś może i na wydruku by się sprawdziło, ale w PDF-ie już zupełnie nie.
Numerowanie stron bez strony tytułowej zależy od tego, w jaki sposób ta strona powstała. Możesz ją zrobić samodzielnie lub wybrać gotowca z szablonu Worda. Z mojego doświadczenia w pracy trenera wynika, że użytkownicy wybierają raczej tę pierwszą opcję. Drugą traktują jako ciekawostkę – zwykle szablon nie pasuje do ich koncepcji wyglądu dokumentu. Jednak potem mają problemy z numeracją stron. Pokażę Ci, jak ją ustawić.
Aby ponumerować strony w Wordzie bez strony tytułowej stworzonej samodzielnie:
1. Dwukrotnie kliknij obszar nagłówka pierwszej strony dokumentu.
2. Na karcie Nagłówek i stopka kliknij checkbox Inne na pierwszej stronie.
3. Przejdź do kolejnej stopki.
4. Kliknij Numer strony, Dół strony i odpowiednie położenie numeru w akapicie.
Gotowe! Word wyświetla numery na każdej stronie oprócz pierwszej. Efekt tej pracy jest następujący:
Aby ułatwić sobie pracę, do dokumentu Microsoft Word możesz też wstawić stronę tytułową z szablonu. Nie stanowi ona oddzielnej sekcji i ma odpowiednie ustawienia. Dzięki nim Word doskonale wie, że przy wstawianiu numerów stron ma ją pominąć.
W pierwszym e-mailu przeczytasz, jak ja to robię,
że tekst mi się NIE ROZJEŻDŻA!
Jak zrobić akapit w Wordzie: wcięcie pierwszego wiersza, interlinię i justowanie tekstu w Wordzie. Krok po kroku, dużo obrazków.
Jak usunąć podwójne spacje w Wordzie? Podwójne entery? A może masz inne zbędne znaki? Zobacz, jak łatwo je usunąć! Da się to zrobić hurtowo!
Jak wstawić twardą spację? Jak przenieść a, i, u, o, w, z do kolejnego wiersza? Użyj ctrl+shift+spacja. Spacja niełamliwa, nierozdzielająca.
Jeśli Backspace nie działa, to jak usunąć pustą stronę w Wordzie? Próbowałeś zmienić ustawienia akapitu? Zobacz, gdzie kliknąć, by usunąć pustą stronę w Wordzie.
Co to są bękarty i wdowy w Wordzie? To błędy składu tekstu. Word automatycznie nie dopuszcza do ich powstawania. Zobacz na obrazkach.
Nie wiesz, jak zrobić automatyczny spis treści w Wordzie? Przycisk „Spis treści” nie działa? Zobacz, co zrobić, aby zadziałał.
Są 2 sposoby na to, jak zapisać plik Ms Word w PDF-ie. Pokazuję oba, Tobie zostawiam wybór wygodniejszego.
Ukośnik/ slash, ukośnik / slash czy może ukośnik/slash? Czy stawia się spację przed ukośnikiem? Czy stawia się spację po slashu? Wyjaśniam i podaję przykłady.
Jest prosty sposób, jak wydrukować plik Ms Worda bez komentarzy, poprawek, informacji o formatowaniu – adiustacji. Zobacz jak.
Zobacz, jak numerować strony w Wordzie: bez pierwszej strony, od wybranego numeru – od 2, od 3. To łatwe. Pokazuję to na licznych screenach.